duminică, 12 aprilie 2020

Covid-19 si home office-ul

Salutare la toata lumea!
Sper ca sunteti sanatosi si nu tusiti!

Citeam undeva ca lucratul de acasa in vremurile astea nu e chiar lucrat de acasa, ci supravietuire mentala cand esti obligat sa te conectezi la calculatorul de serviciu.

Rutina cand lucrezi de acasa e cam asa:

8.00: trezirea. Cu muuulta dificultate. E din ce in ce mai greu sa mentii un ritm normal de trezire cand serile te uiti la cate 5 episoade de ceva, si doza e mereu marita, asadar ora de culcare intarziata.

Daca cumva ai reuniuni telefonice care incep la 8h30, ii injuri pe organizatori zelosi de toate neamurile si familia prin alianta.

8.30: mic dejun. Intrebarea recurenta: suntem mai aproape de penurie de cafea, biscuiti sau paine? Pisica e pe alerta rosie de crochete.

8.50: te conectezi. Majoritatea emailurilor sunt de la clienti, furnizori si spamuri de orice care trimit disclaimere cu felul in care se lupta cu pandemia, cum rezista si in general cum nu pot plati sau lua comenzi.
Daca reusesti sa le citesti fara sa vrei sa iti tai venele, felicitari! Ai castigat prima conferinta a zilei, care incepe in 10 minute, speri ca esti gata!

9: incepe conferinta. Problemele obisnuite, microfonul nu merge, te deconectezi, reintri, « Suntem toti ? » repetat de fiecare persoana din meeting (deci cam de 9 ori), intr-un final incepem chiar daca nu stim daca suntem toti, ca si daca suntem oricum sunt probleme de conexiune si ori nu ne auzim, ori e ecou, ori e jâjâiala pe linie si surzesti. In general banuiesti ideea generala, toata lumea repeta de cel putin 3 ori ce avea de zis, iar ce s-a zis initial intr-o fraza frumos construita, devine 3 cuvinte urlate.

Cei care sunt conectati si cu video sunt fascinanti, majoritatea pentru ca NU STIU ca ii vedem. Asa ca unul rontaie ceva, unul pescuieste tacticos o biluta din nas, unul se joca pe telefon sau recupereaza ore pretioase de somnic. Niciodata nu am vazut atatea tavane de bucatarii pe video. Pentru cei cu o biblioteca pe fundal, poti uneori zari titluri neasteptate, care merg de la romancieri obscuri la filozofi existentialisti pe care nu ai apucat (vrut) niciodata sa ii citesti. 
Cel mai adesea pe fundal se vad poze superbe cu copiii in vacanta. Pana cand apar aceiasi copii urland « am terminat de facut cacaaaa! » si realizezi ca pozele depasesc realitatea chiar si cand aceasta e virtuala.

Pentru camere high definition, o sugestie ar fi sa inlaturati din biblioteca de pe fundal titluri interesante ca « Kama sutra », « Bucuriile sexului » sau « Emanuelle in provincie ». In schimb, nu e rau daca apar pe fundal aparate electronice de calitate care pot sugera o abordare artistico-superioara a divertismentului si spun despre voi ca vi se rupe de inchisoarea temporara. Este si cazul echipamentelor de sport ostentatorii, ca skiurile, rachetele de tenis sau de golf- daca nu le aveti, imprumutati-le de la prieteni sau desenati-le in photoshop ca sa aratati colegilor de servici ce experiente va asteapta imediat ce vi se va da drumul pe strazi.

In timpulvideo conferintei cineva tuseste. Se lasa tacerea. Apoi intreaba trei deodata « esti bolnav? ». Vine raspunsul timid: « Nu…sunt fumator, tuseam dinainte ». Te apuca scepticismul (de creier!) si refaci tot parcursul mental de cand ai dat mana ultima data cu colegul in chestiune si ce ai facut apoi cu mana ta. Paranoia se instaleaza usor, asa ca imediat dupa sedinta, te duci sa iti iei temperatura. Nu ai temeratura dar daca termometrul O FI  STRICAT?! Din precautie, te duci sa te speli pe maini, mai bine sa previi decat sa vindeci.

10.30: inca o sedinta, codul nu merge, Microsoft Teams nu e instalat corect, restartezi calculatorul cu un minut inainte de conferinta, urli, incerci sa te conectezi de pe telefon, racnesti, acum trebuie sa scrii numarul de dial-in pe ceva, fugi dupa hartie si pix, nici macar unul nu scrie!! Esti in final in intarziere cu 7 minute. Ai avea nevoie sa mergi la pipilica. Te intrebi care ar fi eticheta, poate poti totusi sa mergi punand conferinta pe « mute » si tragi apa mai taziu? 
Oare poti apoi sa rontai o gustarica?

11: In fine conectat! Incerci sa contribui la discutie. Realizezi ca esti pe mute, ca doar ai fost la pishu. Pana te un-mutezi, s-a schimbat subiectul. Te pui din nou pe mute ca sa eviti un moment jenant. Reflectezi la faptul ca reuniunile unde prezenta este neparticipativa echivaleaza cu a urmari o emisiune in slovaca. 
Incepi sa ratezi reuniuni, un concept de neimaginat inainte de carantina.

12: pauza, in fineee! Eziti intre a pregati mancare perimabila inainte sa expire sau ne-perimabila dar care nu se va mai gasi la supermarket?
Gatesti repede ceva, probabil ne-perimabila, niste paste, ca carne nu mai gasim de vreo 3 saptamani, sau de fapt da, la macelarie, dar avem voie doar o ora afara si trebuie sa scriem pe adeverinta ora la care am iesit, si cum coada la macelarie e de minim o ora…mancam paste, ca e mai ieftin decat 135 € de amenda ca am depasit ora. 

In timpul mesei avem divertisment: vecinii de la casa din fata, in a caror curte vedem, isi fac gimnastica zilnica. Sunt 3: un adolescent, sora mai mare de vreo 22 de ani, si mama, de vreo 50. Fac fandari, genuflexiuni, si tentative de flotari. Admirabil ca ies si respecta o rutina zilnica, penibil cat sunt de antitalent doi dintre ei. Pustiul e ok, fata e prea grasa ca sa inceapa cu exercitii asa grele, plus la fiecare aplecare mi-e frica pentru colantul ei, iar mama se preface, e o caricatura a sportivului grevist. 

De cateva zile, fata nu mai face sport (probabil colantul a crapat, si NU de Coronavirus!). Acum e intinsa pe un chaise-longue si se bronzeaza. E aproape mai dureros pentru ochi decat cand incerca sa faca sport.

14h: dupa o scurta pauza de doua ore ma intorc la calculator. Constat ca pisica a dormit pe laptop si din greseala a deschis o gramada de aplicatii si dosare. Ma intreb daca nu ar trebui sa o las toata ziua, poate ar putea face toata treaba in locul meu, si mai bine chiar!

Restul dupa amiezei lucrez, cu tensiunile obisnuite de la servici, doar ca nu ne mai uitam la ceas sa vedem cand plecam acasa.

Terminam pe la 19h de obicei, dupa care iesim in gradina comuna a blocului, in care de obicei se joca diversi copii. Stam la panda sa vedem cand intra sa se spele sau sa manance, si pac, instalam terenul de badmniton (luat de pe Amazon in prima zi de carantina), apoi o ora joaca. Chicotim cat ii vedem pe copii cu coada ochiului asteptandu-si randul la gradina (credeati ca aveti monopol la iarba si oxigen doar pentru ca aveti sub un metru cincizeci?!)

Cam asta e rutina zilnica. 
Uneori cand simt ca sunt aproape de omucidere involuntara imi iau bicicleta si ma duc la servici, unde nu e nimeni (din vreo 160 de oameni de obicei). Tristete totala. 
Saptamana trecuta am fost o zi. Am facut turul celor 3 etaje de openspace, am furat niste servetele dezinfectante, o sticla de apa minerala si un pix care scrie subtire, ca n-aveam, am stricat imprimanta, mi-am mancat pachetul la pranz, apoi am plecat acasa. Am considerat ca facusem ce aveam de facut.

Sper ca toata lumea e bine, fizic dar si mental. 

Pentru sanatatea mentala am un sfat, care sper sa va ajute: umanitatea se lupta impotriva unui dusman comun; in astfel de momente e esential sa mentinem stalpii vietii normale- anume, sa facem sa para ca o ducem mai bine decat restul lumii!




P.S: am tot cautat cum se zice la "lockdown" in romana, dar carantina nu exprima exact acelasi lucru, asa ca o sa traduc prin "izolare acolo jos", care chiar nu e departe de adevar, mai ales cand vezi valurile de divorturi!

14 comentarii:

  1. Doamna, scrieti mai des, silvuple, pentru ca aveti talent literar "cu caru", spirit de observatie si umor de calitate! E pacat sa o faceti doar din joi (penultima postare, 2 august 2018 in Paste (ca tot e perioada actuala)! Ma refer la scris, biansur. Asta apropo de lockdown-ul final, pe care sper ca il ignorati.

    RăspundețiȘtergere
  2. Danaaaaa, cat ma bucur ca esti bine si ca ai postat iar!
    Te urmaresc de prin 2014 si mi-era tare dor de tine!
    Si esti la fel de amuzanta, daca nu si mai si!
    Multa sanatate si mai scrie-ne, stay strong &stay safe!

    RăspundețiȘtergere
  3. SALUTĂRI PUBLICULUI !!!

    Sunteți binevenit la soluția Dr. Ajayi acasă unde totul este posibil, ați fost divorțat de soțul sau soția dvs. și ați dori să vă întoarceți EX?
    Relația dvs. nu funcționează așa cum ar trebui și aveți nevoie de o soluție permanentă la relația dvs. sau de orice altă problemă?
    Vrei vraja să câștigi un proces în instanță?
    soarta pentru câștigurile la loterie și jocuri de noroc?
    Suferi de vreo boală și ai nevoie de un vindecător sau de un leac?
    Ești singur și vrei un suflet pereche?
    Vrajă pentru a câștiga un contract mare?
    AI NEVOIE DE UN FERM BUN DE NOROC?

    Apelați și Whatsapp +2347084887094
    viber: +2347084887094
    E-mail: drajayi1990@gmail.com

    Dr. Ajayi m-a ajutat să mă împac cu frumoasa mea soție după aproape 15 luni de separare, am crezut mai întâi că nu va funcționa, dar astăzi sunt o mărturie vie a marii sale puteri și este un bărbat autentic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună ziua prieteni, multe persoane suferă astăzi de dureri în diferitele lor relații, pentru că este greu să renunți la dragostea adevărată, uneori ne prefacem că suntem bine, dar nu este așa. Pentru a obține o persoană dragă, încercăm, de asemenea, să ne recâștigăm bucuria și fericirea. Dr. Egwali este aici pentru a ajuta inimile frânte, deoarece este capabil să-ți restabilească fostul sau să-ți restabilească viața amoroasă cu vrăjile sale puternice de dragoste, pentru că l-am testat și l-am crezut că sunt un martor viu astăzi. Mi se solicită persoanelor cu traume conjugale sau de relație să-l contacteze cât mai curând posibil prin WhatsApp la +2348122948392 sau să îi trimită un e-mail. Trimiteți un e-mail /dregwalispellbinder@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Bună ziua pentru tine, iată una rapidă, doar în cazul în care ai nevoie disperată de o roată de vrăjitoare de încredere pentru a-ți revigora relația ruptă, este cu adevărat versatilă, plină de compasiune și de încredere când vine vorba de vrăji. Egwali Spell House este alegerea potrivită pentru dvs. Contactați-i și explicați-i și vă pot asigura că orice altceva va fi o magie completă, viața mea amoroasă a fost pe punctul de a se prăbuși până când am comandat vrăji de dragoste până când au fost urmate toate procedurile prescrise pentru a mă asigura că funcționează perfect. Astăzi, sunt un martor viu că magia Dr. Egwali funcționează fără nicio îndoială rezonabilă, așa că folosesc toate mijloacele de informare pentru a informa lumea despre acest minunat doctor al magiei care mi-a redat pacea și unitatea acasă. Vorbește cu el astăzi și eșecurile tale emoționale vor fi complet eradicate.
    Ajungeți la el cu aceste contacte!

    WhatsApp: +2348122948392
    Curier: dregwalispellbinder@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Astăzi majoritatea oamenilor suferă de dureri în diferitele lor relații, deoarece este dificil să renunți la dragostea adevărată, uneori ne prefacem că suntem în regulă, dar nu este ceea ce este. Pentru a obține o persoană dragă, încercăm, de asemenea, să recâștigăm bucuria și fericirea din cauza legăturii pe care ați creat-o de-a lungul anilor. Dr. Egwali este aici pentru a ajuta inimile frânte, deoarece, prin vrăjile sale puternice de dragoste, este capabil să redea o viață de dragoste care a dispărut, așa cum am încercat-o și am crezut că sunt un martor viu astăzi. Mă adresez persoanelor cu relații similare sau traume conjugale să îl contacteze cât mai curând posibil pe WhatsApp la +2348122948392 sau prin intermediul
    Trimiteți un e-mail /dregwalispellbinder@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  7. :)))))...si se zice perisabila :-p))

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt Jennifer, trebuie să fac cunoscută această mărturie tuturor, am fost la alți jucători de vrăji fără să văd niciun rezultat. Tocmai mi-am dorit să vin la tine mai devreme, am primit tot ce e mai bun de la tine. Fostul meu soț a plecat timp de un an și am mers peste tot și alți jucători de vrăji pentru ajutor, dar niciun rezultat până când prietenul meu nu mi-a prezentat White După ce s-a terminat vraja de dragoste, am primit în sfârșit un telefon de la el. Vrajile sale au făcut minuni, iar soțul meu a revenit plin de dragoste. Este un miracol! S-a întors brusc cu flori spunând că ar trebui să-l iert, am fost cu adevărat uimit și șocat când soțul meu a îngenuncheat cerșind iertare și ca eu să-l accept înapoi. trimis la mine și întreaga mea familie .. Și acum sunt încă o dată o femeie veselă. Vă mulțumesc foarte mult Dr. White Pentru toți cei care caută un jucător de vrăji adevărat, trebuie să-l contacteze pe Dr. White On direct pe Whatsapp: +17168691327

    RăspundețiȘtergere
  9. Căutați liniștea în viața voastră, v-ați săturat să treceți prin traume nedorite în viața conjugală. Dr. Egwali este aici doar pentru a ajuta la rezolvarea haosului și a readuce pacea nesfârșită în casa ta. Totul depinde de nivelul tău de pozitivitate și, de asemenea, de cât de hotărât ești să aduci schimbări în viața ta, pentru că amândoi contează în această linie de datorie, el a salvat o mulțime și eu sunt unul dintre ei .. Vorbește cu el astăzi și ai nenumărate motive să zâmbesc din nou .. Whatsapp / +2348122948392
    Trimiteți un e-mail / dregwalispellbinder@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt Sandra form, SUA După 7 ani de căsătorie, eu și soțul meu am fost într-o ceartă sau alta până când în cele din urmă m-a părăsit și s-a mutat în California luna trecută pentru a fi cu o altă femeie, am simțit că viața mea s-a terminat și copiii mei Am crezut că nu-și vor mai vedea tatăl, am încercat să fiu puternic doar pentru copii, dar nu am putut controla durerile care mă chinuie inima în fiecare seară, inima mea era plină de dureri și dureri pentru că eram cu adevărat îndrăgostit de soțul meu, De fiecare dată când mă gândesc la el și îmi doresc întotdeauna să se întoarcă la mine, eram foarte supărat și aveam nevoie de ajutor, așa că am căutat ajutor online și am dat peste un site web care sugerează că dr. Fayosa poate ajuta să revin rapid la ex. Deci, Am simțit că ar trebui să-l încerc, l-am contactat și mi-a spus ce să fac și am făcut totul, apoi a făcut o vrajă de dragoste pentru mine, 48 de ore mai târziu, exact când dr. Fayosa a spus că soțul meu m-a sunat și mi-a spus că îi este dor eu și copiii atât de mult, atât de uimitor încât a spus că se va întoarce acasă a doua zi, cu multe de dragoste și bucurie și și-a cerut scuze pentru greșeala sa și pentru durerea pe care mi-a provocat-o mie și copiilor, apoi din acea zi căsătoria noastră a fost acum mai puternică decât așa cum a fost înainte. povestea mea pe internet că dr. Fayosa este un puternic jucător de vrăji pe care o să mă rog mereu să trăiesc mult timp pentru a-i ajuta pe copiii săi în vremea necazurilor, dacă sunteți aici și aveți nevoie de ex-ul dvs. sau de soțul dvs. mutat la o altă femeie, nu mai plânge, contactați acum acest puternic turnător de vrăji Iată contactul său Text sau sunați-l pe Dr. Fayosa Cu (Fayosasolusionhome@gmail.com) sau direct pe whatssapp +2348151918774, vă mulțumesc mult Dr Fayosa

    RăspundețiȘtergere
  11. Când l-am găsit pe Dr.Ogaga, aveam o nevoie disperată să-l aduc înapoi pe fostul meu iubit. M-a părăsit pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în această situație. M-a părăsit după 3 ani fără nicio explicație. Îl contactez pe Dr.Ogaga prin contactul său și El mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă poată ajuta și am făcut ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce și-a dorit, a făcut o vrajă de dragoste pentru a ne ajuta să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, iubitul meu a început să-mi trimită din nou mesaje și s-a simțit îngrozitor pentru ceea ce m-a supus. A spus că am fost cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis față de mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat dr. Ogaga, partenerul meu este foarte stabil, fidel și mai aproape de mine decât înainte. Recomand cu caldura Dr.Ogaga oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  12. A plecat de la mici neînțelegeri după care mi-a spus că ar fi bine să iau o pauză, care cred că s-a transformat într-o despărțire. Nu mă mai caută. Acest lucru mi-a adus tristețe pentru că suntem împreună din liceu și el a fost prima și singura mea iubire. Am căutat ajutor peste tot pe internet și apoi am văzut atât de mulți oameni care au făcut comentarii despre Dr. Ilekhojie, am luat contactul lui cel din comentarii și am vorbit cu el despre situația mea și mi-a explicat procesul de reconciliere și cum va ajuta. mă împac cu el în trei zile. A trecut exact o lună în care l-am contactat acum și totul a fost perfect cu Moh și a trebuit să pun aceste comentarii pentru că el merită toată laudele pentru că m-a ajutat. Vă las aici contactul cu toți sincer E-mail: gethelp05@gmail.com sau contactați-l pe Whatsapp/Viber +2348147400259

    RăspundețiȘtergere
  13. Sunt foarte surprinsă de experiența miraculoasă și de minunile Dr. Ayo care au fost răspândite pe internet și în întreaga lume. Cum a ajutat minunat oamenii din întreaga lume să-și restabilească iubiții pierduți. L-am contactat după ce am trecut prin atâtea mărturii de la diferiți oameni. El a ajutat să-l aducă înapoi pe fostul iubit, i-am spus despre soțul meu care m-a abandonat acum 8 luni și a plecat de acasă cu tot ce aveam, am fost nedumerit când mi-a spus doar să zâmbesc și să mă odihnesc asigurându-mă că se va ocupa de toate în doar 48 de ore. După a doua zi, soțul meu m-a sunat, am fost atât de șocată, am preluat apelul și nu-mi venea să cred urechilor, chiar mă implora să-l iert și făcea promisiuni la telefon, S-a întors acasă și mi-a oferit, de asemenea, un cadou foarte frumos doar pentru el pentru a-și dovedi dragostea pentru mine, am fost atât de fericit că a trebuit să-l sun pe Dr. Ayo și i-am mulțumit, mi-a spus doar să împărtășesc veștile bune peste tot în lume. ,Ei bine, dacă aveți nevoie de un vrăjitor eficient și real pentru orice problemă în viața ta, îl poți contacta pe Dr. Ayo pe e-mailul său: drayospell@gmail.com sau pe WhatsApp-ul lui la: +2347055691377.

    RăspundețiȘtergere
  14. Sotul meu s-a intors!!! După 1 an de căsnicie ruptă, soțul meu m-a lăsat cu doi copii și viața mea a fost spulberată. Am vrut să termin, aproape m-am sinucis pentru că ne-a lăsat fără nimic. Am fost rupt emoțional în tot acest timp și viața pare fără sens. Într-o zi fidelă, în timp ce navigam pe internet, am dat peste câteva mărturii despre Dr DAWN. Unii au mărturisit că și-a adus înapoi fostul, alții au mărturisit că restaurează uterul și vindecă afecțiunile cu ierburi. Pe mine m-a interesat mai mult împăcarea cu soțul meu, pe care dr. DAWN a făcut posibilă aducerea soțului meu înapoi în 3 zile. Acum soțul meu s-a întors și de atunci trăim fericiți. Toate mulțumim Dr. DAWN. Aici, las contactul lui pentru toată lumea. Căci are orice fel de provocări,
    E-mail ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere