miercuri, 10 iulie 2013

Nunta romaneasca

Hai ca in fine apuc sa scriu un post cu nunta romaneasca.

Da, gata, m-am maritat, nu mai sunt pe piata. Mai bine, ca e o piata complicata, cu fluctuatii si usor instabila. Mai rau ca Nasdaq.

De unde sa incep ? Ar trebui sa incep cu sfarsitul ca sa va arat ce talente de autor nemaivazute am, dar o sa raman pe clasic sa nu va zapacesc.

Ne-am dus noi la Romanica, cu mic cu mare, unul mai francez ca altul. Am mobilizat juma de Romanie pentru nunta asta, cum sa-i luam pe francezi, unde sa-i culcam, cum sa-i distram…ca in final ei sa stea numai la mama in curte, au preferat via mamei pana si Casei Poporului. Ne-au zapacit cu prezenta, noi speram ca de joi pana sambata o sa se duca si ei la plimbare, sau o sa stea la ei la hotel, ei bine nu. Pe capul nostru una-ntruna, soacra-mea care cumpara cate 100 de grame de cirese pe vara, a dat iama in cele 7 kile de cirese cumparate de maman pentru noi. Si-au facut unghiile TOTI la « doamna Mihaela » care la facea si conversatie in franceza « vous voulez…sa va dau cu piatra ponce » ?...asa ca nu faceam traduceri doar pentru mama si doamna Aurica insarcinata cu sarmalele, ci si pentru Mihaela care vroia sa le povesteasca cum e viata in Ferentari. Cu traducator.

Bun, dupa ore de carat ligheane pentru pielitele micutilor, strutztul s-a dus sa se pregateasca de petrecerea burlacilor, cu prietenii mei baieti. Si cu nasu’ papanasu’. I-am instruit sa mi-l aduca pana la doua dimineata pentru ca a doua zi era nunta si n-as fi vrut sa risc sa vomite pe popa. Ironia sortii de dupa ne-a demonstrat ca mai degraba ar fi vomitat popa pe noi, care era beat muci (pe langa senililiatatea notata deja anterior nuntii).

De altfel cand m-a spovedit, singurul lucru care-l interesa era sa stie daca am vreo crima la activ. Eu am incercat sa abstractizez dialogul cu « nu-s destul de toleranta cu oamenii… » dar mi-a taiat-o brusc cu un « nici n-ai nevoie ca te iau de prost ! Ia zi, ai omorit pe cineva ?... » pai nu, decat daca numaram mustele de bucatarie si gandacii de colorado, dar in ultima vreme si pe-astia ii las sa caute o soarta mai buna…

Revenind la burlaci, strutztul s-a intors ca o floare pe la 4 dimineata, a incercat cheia de la casa din Paris la poarta mamei, vreo juma de ora, n-a mers, asa ca m-a sunat. I-as fi tabacit si fesele daca nu m-ar fi amuzat asa de tare toata situatia. Viitorul sot francez revine din Centrul Vechi mort de beat, entuziasmat de ce femei frumoase « vous avez ici à Bucarest ! », se insoara a doua zi la ortodocsi, o slujba din care nu va intelege nimic, si n-are dreptul sa doarma in pat ca a venit prea tarziu si mama e obosita ca a stat sa servitoreasca dupa « neamurile tale care in loc sa se plimbe sa vada dreacu si ei ceva din orasul asta, au stat gramada pe capul nostru, o siesta n-am putut sa facem »…

In fine, ne-am culcat, dupa ce am dat gata amandoi o rotita de cascaval, strutztul fiind atat de beat incat a uitat ca el nu mananca branza…

A doua zi (ziua cu nunta deci) eu m-am sculat de dimineata ca trebuia sa alerg : machiaj, coafat, dat fata la intors, etc. Domnul sot trebuia sa plece la nasi sa se imbrace la fix ora 13. Pe la 13h30 o sun pe mama de la coafor sa vad ce si cum. Aflu cu stupoare ca strutztul dormea de rupea patul (ca emotiile insuratorii erau in sticlele de bere/ vodka doborite in noaptea dinainte). 
Cum mama refuza sa puna furtunul pe el (sau facaletul !) mi l-a dat la telefon si in 2 secunde era gata imbracat de nunta logodnicul. 

In fine, pe la 3 au venit nasii, cu strutzt si acordeonist. Folcloric de-a dreptul.

Organizarea era sa trimitem un sofer sa-i ia pe francezi de la hotel la ora 3, cand venea acordeonistul. Ei bine ne-am descurcat sa uitam de ei. Ne-am amintit pe la 15h45 cand erau francezii transpirati si plini de nervi, dar in fine, tot au prins ceva din nunta.

La biserica, mai folclor : nimeni nu stie ce se face si cum, trebuia sa intru cu o ruda de sange barbat, n-avem asa ceva, gasisem un prieten de familie, dar care nu ajunsese inca, asa ca l-am luat rapid pe tatal vitreg al strutztului.

Sluja a fost lunga dar amuzanta. Popa, dupa cum v-am spus mai devreme, isi sarbatorise onorabila etate de 70 de ani. Asa ca era intr-o forma mare. Trebuia sa-i recite prenumele strutztului « Julien Roland ». Julien a mai fost cum a mai fost, dar Roland nu l-a nimerit o data. Astfel ca slujba a fost masacrata de memoria scurta spre inexistenta a preotului…care l-a facut pe bietul strutz Rolando, Ronaldino, Donald, numai Roland nu…sa le fie invatatura de minte parintilor care au avut prea multa imaginatie ;))
Ce inspiratie pe mine ca n-am scris toate prenumele lui, cum ceruse preotul, ca am fi fost si-acum acolo : il mai cheama –pe langa Julien Roland- si Didier Christian. Astea doar prenumele ! Uf !

In orice caz, sunt oficial maritata cu Donald, daca va intereseaza.

In schimb corul a salvat toata sluja, noroc cu el ca altfel era chiar cu totul o caricatura.
La un moment dat popa a intrebat-o pe socrosenie (in romana evident) daca e de acord sa-l insoare pe fi-su. Toate privirile s-au intors spre ea asa ca a inteles ca trebuia sa spuna ceva important. Asa ca a spus « oui » si slujba a putut continua.
Ma gandeam ca ar fi fost foarte amuzant daca ar fi raspuns « non », pleca toata lumea acasa si ne vom fi facut atatea pedichiuri degeaba.

La francezi insa le-a placut foarte tare la ortodocsi!! Dupa ei, la noi «  e mult mai putin strict decat la catolici ». Cred si eu : e mai putin strict si decat la piata, la un moment dat imi muscam limba sa nu pufnesc in ras de atata Donald di Ronald, uof…s-a ales praful de frumusete de ritual.
La Resturant ne-a cantat strutztul (din gura si la pian), a dansat si a pocit multe cuvinte…a trebuit sa faca o declaratie de dragoste la un moment dat (pentru rascumparatul miresei) si a zis ce-a stiut : « Imi place…tu curuletz »…spre amuzamentul general…apoi i-a suflat cineva sa zica ca ii place « sufletul tau minunat » iar el a zis « imi place sufletul tau minat »…

Nasii au facut si ei show, au dansat un tango de statea mata-n coada, iar mie mi-a curs sange din nas juma de nunta (si pe juma de rochie ;))
Se adunasera toti doctorii la mine, si erau invitati din toate specialitatile : chirurg, ginecolog, pediatru, generalist, fiecare vrand sa ma vindece cu specialitatea lui : chirurgul sa ma taie, ginecologul sa ma controleze la ovare, etc. Am ras bine desi am patat rochia…sper sa fie semn bun. Pentru cine crede in semne.;)

Asa ca furatul miresei s-a facut cand oricum eram intinsa pe targa sangerand, ca sa nu fie timpi morti, strutztul stia exact unde sunt si mai ales ca nu doreste nici dreacu sa ma rapeasca lesinata pe canapea si cu nasul varza.
Nu ne-am plictisit!
Am facut si cateva hore, socrosenia a rupt ringul la Brasoveanca, spre placerea invitatilor care au gasit-o foarte cool, toata lumea mi-a mers pe trena de am crezut ca o sa-i palesc la final, si toti invitatii au fost foarte generosi, neasteptat. Probabil pentru ca suntem asa de simpatici si tineri si ne place rozul !
Am avut parte numai de prestatari de calitate, doamna cu florile o draguta, domnisoara cu invitatiile si cartoanele talentata peste masura si mereu disponibila (vi le recomand cu caldura pe amandoua !!), mai putin fotografa care era o toapa fara manière care ne-a certat pe la ora 20h30 ca ei ii e foame si nu s-a pomenit nunta la care prestatarii nu mananca primii. Si ne-a agresat de-a dreptul, n-am apucat s-o reclam inca la agentia de unde am pescuit-o, astept sa vad ce cacat de poze a produs, insa imediat ce le am le voi face un feedback negativ spre isteric.

Cam atatica despre nunta, uite-ma si maritata ! Nu s-a schimbat nimic decat ca am mai multe inele si ii voi putea sparge calculatorul cu joculete jumatatii mele in mod oficial caci ce-i al meu e si al lui.

Gata, sa traim, casa de piatra si copii de BCA !














16 comentarii:

  1. Felicitari Danutza! Sa va fie intr-un ceas bun, mi-ai inseninat ziua si speriat colegii cu hohotele de ras in care am citit postul tau!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha ha, nu stiam pataniile de dinaintea nuntii! :-) Oricum, noi ne-am simtit excelent! Te pup, Moni

    RăspundețiȘtergere
  3. Yeeee, in sfarsit, un post despre nunta! Casa de piatra, sa fiti fericiti! Sunteti frumosi foc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Domne, nebună eşti! :-*
    Vinde-mi reţeta de scularea rapidă a masculului din pat!
    Dau la schimb altele, la fel de utile. ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. iaca nunta! literar, corect e "iaca pozna"! dar pentru ca deja s-au adunat trei, deja e nunta! romaneasca! mi-a placut enooorm stilul din paginile balaurei si "verii caniculare" de mai sus oleaca! esti pe locul... trei! :)
    casa de piatra!

    RăspundețiȘtergere
  6. Casa de piatra! As fi vrut sa vad socrosenia jucand o brasoveanca! :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. felicitari si numai bine sa aveti! mi-ai inseninat ziua, care oricum se anunta buna :*

    RăspundețiȘtergere
  8. doamne cit am ris aveti atita umor ,dar nu stiu cine sinteti

    RăspundețiȘtergere
  9. Bună ziua, sunt Allison Howarts După ce am fost în relație cu Anderson de ani de zile, sa despărțit de mine, am făcut tot posibilul să-l aduc înapoi, dar totul a fost zadarnic, l-am vrut atât de mult din cauza dragostei pe care o am pentru el, L-am rugat cu totul, am făcut promisiuni, dar a refuzat. Mi-am explicat problema prietenei mele și ea mi-a sugerat să contactez mai degrabă un vrăjitor care să mă ajute să arunc o vrajă să-l aduc înapoi, dar eu sunt tipul care nu credea niciodată în vrajă, nu aveam de ales decât să încerc, mi-a trimis poșta de vrajă și mi-a spus că nu există nici o problemă că totul va fi bine înainte de trei zile, că fostul meu se va întoarce la mine în trei zile, a aruncat vraja și în mod surprinzător în a doua zi, era în jurul orei 16.00. Ex-ul meu ma sunat, eram atât de surprins, am răspuns la telefon și tot ce mi-a spus a fost că a fost atât de rău pentru tot ce sa întâmplat încât a vrut să mă întorc la el, că mă iubește atât de mult. Am fost atât de fericit și am mers la el, așa am început să trăim împreună din fericire din nou. De atunci, am promis că oricine știu că are o problemă de relație, aș fi de ajutor pentru o astfel de persoană, referindu-mă la singurul vrăjitor real și puternic care ma ajutat cu propria mea problemă. email: ogagakunta@gmail.com puteți să-l trimiteți prin e-mail dacă aveți nevoie de asistența lui în relația dvs. sau în orice alt caz sau pe WhatsApp pe +2348069032895
    1) vrăji vrăji
    2) vrăji pierdute
    3) Vrăjile divorțului
    4) Vrăjile căsătoriei
    5) Vraja de legare.
    6) vrăji de rupere
    7) Înlăturați un iubit trecut
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău / vraja de loterie
    9) doresc să-ți satisfacă iubitul
    Contactați acest mare om dacă aveți o problemă pentru o soluție durabilă
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt Jennifer, trebuie să fac cunoscută această mărturie tuturor, am fost la alți jucători de vrăji fără să văd niciun rezultat. Tocmai mi-am dorit să vin la tine mai devreme, am primit tot ce e mai bun de la tine. Fostul meu soț a plecat timp de un an și am mers peste tot și alți jucători de vrăji pentru ajutor, dar niciun rezultat până când prietenul meu nu mi-a prezentat White După ce s-a terminat vraja de dragoste, am primit în sfârșit un telefon de la el. Vrajile sale au făcut minuni, iar soțul meu a revenit plin de dragoste. Este un miracol! S-a întors brusc cu flori spunând că ar trebui să-l iert, am fost cu adevărat uimit și șocat când soțul meu a îngenuncheat cerșind iertare și ca eu să-l accept înapoi. trimis la mine și întreaga mea familie .. Și acum sunt încă o dată o femeie veselă. Vă mulțumesc foarte mult Dr. White Pentru toți cei care caută un jucător de vrăji adevărat, trebuie să-l contacteze pe Dr. White On (wightmagicmaster@gmail.com) SAU îl puteți contacta direct pe Whatsapp: +17168691327

    RăspundețiȘtergere