luni, 4 septembrie 2017

Vacanta de vara 2017

A venit toamna, s-a terminat vara.

Asta asa pentru ca am impresia ca in ultima vreme toata lumea se exprima numai in clichée verbale si ma irita complet.

In Franta as putea face dialogurile eu singura, nici nu am nevoie de interlocutor, mai ales acum dupa vacanta, toate discutiile decurg asa :
« Ca va ? Ca va. Cum a fost vacanta ? Aaa, frumos. Nu e prea grea revenirea la servici? A, ba da, fooaaaarte greu »- acest dialog de 50 de ori pe zi cam doua saptamani pana s-a intors si ultima gaina din vacanta. Petrecuta in balcon.

Dar sa va spun despre vacanta mea, desigur cu sporturi in ea. Cand n-ai barbat devii sportiv de poti participa la Jocurile Olimpice ca the Night Watch.

In prima saptamana m-am dus la surf si kite-surf. Tot cu asociatia aia care face sporturi pentru adulti singuri (UCPA), pentru oameni singuri fara pereche si fara perspective. Si mai ales fara pretentii la conditii, stai in paturi suprapuse cate 5 oameni in camera. Daca nu numeri gandacii. Ei, e ok ca esti oricum rapus de sport, merge.

Intrebarea pe care ti-o pune toata lumea de cum ajungi, este: "Si, vii des la UCPA?" care mie mi se pare o unealta de a masura cat esti de loser. Loser mic, mijlociu sau mare. Eu am fost de 3 ori anul asta. Va las sa judecati.

La surf mai e cum mai e, reusesti sa te mai urci pe cate-un valulet dar in general ca incepator surfezi mai mult pe uscat. Adica in spuma marii - cand ajunge valul la mal hop repede te urci pe placa si speri ca te-a prins careva in poza inainte sa ti se fi scrantit genunchiul sau sa fi cazut ca o pleasca in apa, mama ei de batranete !

Pe mine m-a si prins unul in poza chiar, desi mi-a cerut bani pe poza. A zis ca adauga si valuri si placa daca vreau sa para de la surf. Glumesc, sunt chiar eu, si dupa cum remarcati eram aproape de tarm. Practic incepea muntele unde surfam eu.






Ce e amuzant la surf e ca te instruieste proful (exact ala din filme blond cu muschi si cu tenul ars de soare si fara nici o grija in lume) cum sa iei valul in larg, dar majoritatea dintre noi nici nu ajungeam aproape de valul ala pentru ca trebuie sa te lupti cu multe altele inainte sa ajungi la ALA, avansezi un pas te trage oceanul inapoi inca 10 metri…si in lupta asta iti iei o placa in plina figura, ti se smulge piciorul cu tot cu placa (e agata de picior sa n-o pierzi, ca copiii mici cu trenuletul legat de mana), incerci sa scoti apa din orificii si te pocneste un val, etc. E misto.

Bai si dupa cam 10 minute dupa ce ai intrat in apa aia sloi te loveste o foame…o foame dinaia de care aveam cand eram mici si mergeam la strand si scoteau ai nostri dintr-o sacosa oua, mezeluri, slana, ceapa, paine branza, nebunie ! Dupa care, dupa ce ne vedeau ca ne curg balele de pofta si foame, ne spuneau ca daca mancam, vreo doua ore nu mai putem intra in apa ca « cade greu ». Asa ca preferam sa facem foamea pana ne invineteam de frig in apa sa nu mai vrem sa intram.

 Prin « ai nostri » cu mancarea ma refer la prieteni si vecini, pentru ca cumva in pachetul alor mei nu era niciodata nimic apetisant. Noi mereu aveam pachetul cel mai neinspirat. Gen snitele. Fara muraturi si painea uitata acasa eventual.
Si nu vrea nici un copil snitel gol cand vecinul mananca branza cu rosii si mezel si eventual are si chec ! Noi aveam cozonac. Copiii nu vor cozonac, poate doar aia super ciudati si viitori psihopati.

Dar sa revin la surf.  Desi ti-ai luat placa in mutra si in fluierele picioarelor de cateva ori, te simti asa ca in filme, tanar si fara griji si super cool. Bine, eu aveam totusi o grija, anume chelia. Parul ud la mine nu e de bine, alea 3 fire se lipesc si se vede fix luciul bine lustruit al cheliei. Asa ca primul gest dupa trasul mucilor inapoi pe gat, frecatul rapid al locului unde ma lovise valul/ placa/ alt surfer, era sa dezordonez parul intr-un gest voit destins dar iesit disperat, ca sa para o claita PESTE chelie - "care chelie domne, nu e chelie, nu vezi CAT par am de sta si dezordonat de cat de mult e"...orbii cred teoria asta sa stiti.

Of doamne am si ezitat sa imi pun casca de piscina, dar chiar nu dadea bine.
Apoi m-am resemnat cu gandul ca oricum nu aveam in plan sa agat pe nimeni asa ca daca vor vedea ca-s cheala, asta e.






A doua parte a acestei saptamani a fost kite surf-ul. Adica surful tras de un zmeu zburator.
150 de euro o sedinta din asta, platibili in avans in caz ca nu e vant, sa nu ramana oamenii fara musterii.

Bun. Prima data te echipezi. Echipamentul ala e o combinatie intre o uniforma de mers la razboi, un echipament de astronaut si un costum de scafandru/ formula 1/ escaladare/ orice sport unde ar putea sa-ti zboare capul. Deci ai combinezonul ala mulat pe tine si musai ud. Ca daca e uscat nu te simti viu. Apoi vesta de salvare. Apoi un ham. Asa ii si zice, ham. Sa te lege de zmeu cu el. Nu, nu ca sa nu pierzi zmeul ca copiii cu balonul legat de incheietura- ceea ce ar fi o ipoteza legitima!- ci ca sa (tineti-va bine acum !) TE DISTREZI !!! Ca toata chestia asta o faci, in caz ca n-ati inteles, ca sa te distrezi ! Surprinzator, stiu.

Iti mai fute si-o casca de protectie (tot in scop de distractie, dar pentru ei dupa ce mori), si niste cipici de apa ca sa nu-ti tai picioarele in lac/mare unde or fi aruncat oamenii –care chiar se distreaza- sticle si alte cacaturi.

Dupa asta te duce cu barca in larg. Noi am mers pe lac ca daca ne dadea drumul pe mare probabil scria asta Nemo pe post de discurs funebru.

Ne-a explicat repede cum e cu vantul dupa care ne-a dat un zmeu la 4 oameni, sa ne jucam cu el. Asadar ca sa tii zmeul ala in aer vantul trebuie sa fie perfect (sa sufle din directia buna, cu viteza buna, sa fie constant, etc. cam ce iti explica la orele de fizica la care tu faceai avioane de hartie) si tu trebuie sa il manevrezi super delicat. 
Cand spun delicat, vreau sa zic foarte incet. Ca si cand ar fi fata mare si vrei s-o futi fara s-o sperii. Deci usurel, nu trebuie sa tragi, sa smulgi, sa panichezi, sa clipesti, sa te uiti intr-o parte, sa te doara cervicalele de la stat cu capul in sus, sa te manance o fesa ca era combinatia uda si ala dinainte avea o ciuperca, sa te gandesti ca te-ai parcat in panta si n-ai tras frana de mana, sa-ti amintesti ca viata ta e patetica si ce dracu faci tragand de un zmeu cand toti prietenii tai au copii si par asa impliniti. Nu, trebuie sa UITI toate astea si sa il tii in aer. Daca vine vant puternic si neprevazut, acesta va smulge zmeul si daca esti slabanog ca mine, zmeul va fi tras de vant cu tot cu tine legat de el si vei inghiti jumate de lac. Ceea ce ar fi ok, daca n-ai fi inghitit in zilele precedente si jumate de ocean.

Daca nu e vant, zmeul se culca. Se pune pe o parte si nu-l mai convinge nici dracu sa se ridice, trebuie sa se duca unul sa il intoarca pe partea in care l-ar umfla vantul. El NICIODATA nu se culca pe partea corecta. Asadar cand am fost un pic mai avansati (a doua zi) si am avut un zmeu la doi oameni (boierie !), unul statea langa aterizarea zmeului sa il intoarca si celalat incerca sa il inalte (prin rugaiciuni ceresti mai ales si nu prin talent). In fine a mers cat de cat, etapa urmatoare e desigur sa ai un zmeu DOAR pentru tine si sa iti da si o placa sa te incalti cu ea, ca sa chiar faci kite surf si nu doar kite. Ma rog, in cazul nostru doar « ki ».

Placa asta trebuie pusa IN TIMP ce dirijezi zmeul in aer, unde iti trebuie ambele maini. Deci iti legi placa de picioare cu celelalte membre care ti-au ramas. In practica il dai dracu de zmeu, pui placa, dupa care astepti o juma de zi sa sufle vantul sa iti ridice din nou zmeul. Injuri de toti mortii zmeului, aluia care a avut idea sa te duci la kite surf, te gandesti din nou la toate suferintele vietii tale si speri ca nu te-a tras nimeni in poza stand ca boul in apa pana la brau cu un zmeu culcat si sforaind de 3 ore.

Deci asta a fost kite surf-ul, am fost super cool. Am o poza din prima zi (pe uscat!) cand eram plini de speranta.




Altfel nimic de semnalat, au vrut sa ma agate niste baieti tineri care m-au disuadat complet cand mi-au spus ca asculta muzica electro alternativa. Si nici eu nu le-am aratat poze cu mine cu parul ud, am lasat-o asa.
Mi-au spus ca se intreaba cum cu asa o personalitate puternica poate sta un barbat cu mine. Le-am explicat ca de fapt nici nu sta. Doar de aia ma dau cu marea, lacul si hamacul.





In a doua saptamana de vacanta am plecat singura in sudul Frantei sa ma regasesc. Ca citisem o carte budista despre ce bine e sa te regasesti. Tu cu tine. Ei m-am regasit cam in primele 5 ore (eram gasita gata nu era nevoie de "re"!!), dupa care mi-am bagat piciorul in ea de regasire. 

Si m-am gandit ca eu n-am prieteni din aia cum pun oamenii pe FB ca au fost in vacanta cu ei. Au plecat ei 15 oameni in vacanta si ce bine s-au inteles, numai poze zambitoare de la monumente turistice si plaje paradisiace. Nu, eu mi-am facut selfiuri (alone-uri) pe stanci in care arat groaznic, am facut pipi in niste boscheti fara sa ma dea nimeni de gol daca vine cineva asa ca de stres m-am pisat pe sandale fix ca o vaca, am fost super angoasata ca o sa deteriorez masina inchiriata- practic cel mai bun moment din vacanta asta e cand am dus masina inapoi!

Acum la oamenii aia cu prieteni multi si buni de pleaca cu ei in vacanta nu se vede din poze ca s-au certat ca dracii de la excursiile alese, de la mancarea ingurgitata, ca unii erau zgarciti si nu vroiau sa faca nimic decat sa bea apa de la robinet, ca copiii schelalaiau de i-au tampit de cap pe toti aia fara copii si pe tot personalul hotelului, si ca si-au luat o saptamana liber sa-si revina dupa vacanta. In poze se vede frumos.


Dar orisicat, as vrea si eu prieteni sa plec cu ei in vacanta sa ma calce pe bataturi sa-i dau dracu si sa zic ca nu mai plec cu ei in vacanta cate zile oi avea.

Desi dupa postul asta nu cred ca mai sunt multi voluntari sa vrea asta...


5 comentarii:

  1. 3 luni am asteptat sa mai dai un semn de viata..si n-am asteptat degeaba:)
    Imi place de tine maxim..vrei sa fii prietena mea?:)))
    Mona.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu pot fi prietena ta, ca nu fac sporturi extreme, dar de ceva timp mă tot jenez sa îți recomand, na, ca un comentator anonim ce sunt, o comentatoare, de fapt, niște capsule pe care le găsești și la Monoprix, phytophanere le cheamă. Nu mă mai jenez ca eu mor cu rușinea și tu nu îmi poți spune dacă le-ai încercat, nu accepți sfaturi pe internet, le-ai luat și vezi smocul de par la capătul tunelului. După tratament am dat naibii tratamentul cu laser pe care îl făcusem pentru zona inghinală, adică tot ce reușiseră raza distrugătoare sa elimine, vreo șase luni, a ieșit mult mai puternic după phytophanere. Și nenea coafezul meu zice ca le folosește. Nu lucrez cu aia de pa phyto, nu mă bănui de reclama mascata! Și acum ca a venit toamna mă duc sa îmi iau și eu, ca fac de doua ori pe an și tare păroasă mă simt,

    M.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună ziua, sunt Allison Howarts După ce am fost în relație cu Anderson de ani de zile, sa despărțit de mine, am făcut tot posibilul să-l aduc înapoi, dar totul a fost zadarnic, l-am vrut atât de mult din cauza dragostei pe care o am pentru el, L-am rugat cu totul, am făcut promisiuni, dar a refuzat. Mi-am explicat problema prietenei mele și ea mi-a sugerat să contactez mai degrabă un vrăjitor care să mă ajute să arunc o vrajă să-l aduc înapoi, dar eu sunt tipul care nu credea niciodată în vrajă, nu aveam de ales decât să încerc, mi-a trimis poșta de vrajă și mi-a spus că nu există nici o problemă că totul va fi bine înainte de trei zile, că fostul meu se va întoarce la mine în trei zile, a aruncat vraja și în mod surprinzător în a doua zi, era în jurul orei 16.00. Ex-ul meu ma sunat, eram atât de surprins, am răspuns la telefon și tot ce mi-a spus a fost că a fost atât de rău pentru tot ce sa întâmplat încât a vrut să mă întorc la el, că mă iubește atât de mult. Am fost atât de fericit și am mers la el, așa am început să trăim împreună din fericire din nou. De atunci, am promis că oricine știu că are o problemă de relație, aș fi de ajutor pentru o astfel de persoană, referindu-mă la singurul vrăjitor real și puternic care ma ajutat cu propria mea problemă. email: ogagakunta@gmail.com puteți să-l trimiteți prin e-mail dacă aveți nevoie de asistența lui în relația dvs. sau în orice alt caz sau pe WhatsApp pe +2348069032895
    1) vrăji vrăji
    2) vrăji pierdute
    3) Vrăjile divorțului
    4) Vrăjile căsătoriei
    5) Vraja de legare.
    6) vrăji de rupere
    7) Înlăturați un iubit trecut
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău / vraja de loterie
    9) doresc să-ți satisfacă iubitul
    Contactați acest mare om dacă aveți o problemă pentru o soluție durabilă
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere