joi, 6 septembrie 2012

Facutul valizelor inainte de vacanta

Diseara la 23h30 plecam in vacanta in insulele Mauritius. Zbor de 11 ore, plus 3 ore inainte la aeroport, plus inca vreo ora cu formalitatile la fata locului, o sa facem aproape o zi de calatorie. Are interes sa fie frumoasa vederea la laguna !!

Dar sa va spun despre pregatiri.

Ca o femeie complet previzibila ce sunt, toata saptamana mi-am scos si calcat rochii, fuste si bluze, lasandu-le agatate de fereastra, sifonier, biblioteca (ca sa le admir !) si imaginandu-mi exact momentul in care le voi purta, pe tinute.

Am asa: « Tinuta romantica pentru cand apune soarele si marea saruta tarmul», « tinuta pentru o seara cu briza dar cand nu e chiar frig », « tinuta seducatoare de femme-fatale-cat-sunt-de-diva –m-as-pupa-n-oglina” (o rochie stramta si scurta de cand aveam 16 ani dar pe care ma incapatantez sa n-o arunc !), “tinuta seducatoare dar cand ma dor picioarele” (desi as putea sa beau un ceai « picioare lejere » si sa sui inapoi pe tocurile de 14), « tinuta seducatoare dar la dracu, am cosuri pe piept » (asta arata picioarele dar acopera partea de sus, dupa cum ii spune si numele), “tinuta-ploua-si-arat-a-gaina-plouata-dar-vreau-sa-par-degajata-oricum” , etc. Era sa uit de tinuta « la dracu ploua si n-am prevazut nimic de ploaie, mi-e frig si imi vreau banii inapoi ! »
 Femeile stiu despre ce vorbesc.

Desigur nu voi apuca sa port nici jumatate din aceste tinute si probabil voi merge la plaja mereu cu aceeasi rochie confortabila si in papuci de plaja, dar esentialul e ca le-am plimbat si pe restul !! (sunt bune de deochi)

Asadar era totul perfect organizat, pe caprarii, calcate, aranjate optimal incat sa-mi incapa si sandalute de plaja si sandalute de seara si sandalute de oras. Fiecare in tonurile tinutelor desigur.

Ieri dupa-amiaza imi pregateam lectura, tot pe categorii : « lectura pentru cand am chef sa ma dau intelectuala » ( Fortune de France  a lui Merle), « lectura pentru cand am chef sa-i vad celulita lui Angelina Jolie si sa-mi spun ca celulita mea e mic copil si e de fapt sexy » (revista People), « lectura pentru cand am chef sa ma distrez » (P.G. Wodehouse) si «  lectura pentru cand chiar am chef sa ma delectez cu o carte buna » (3 volume de Forsyte Saga a lui Galsworthy)

Ma gandeam deja ca nu mai am decat sa golesc frigiderul, sa duc gunoiul, sa las curat si apoi sa-mi fac unghiile imaginandu-ma in laguna.

Cand, ce sa vezi ? Ma suna strutztul ca are maine (adica azi) un picnic cu fostii colegi (aia de la care si-a luat adio in postul trecut) si ca a promis ca aduce el desertul. N-as putea sa-i fac o tarta cu nectarine ? (cu o zi inainte facusem una cu prune pentru noi si ne-am lins pe degete). Ezitam, cam mult de lucru, sa stau sa prepar coca, plus vasele de dupa (va spun sincer, daca am avea un spalator de vase relatiei noastre i s-ar dubla sansele de longevitate !!)

In fine am fost de acord. Asadar in loc sa ma ocup de vacanta m-am dus sa fac cumparaturi si m-am pus pe treaba. Am terminat pe la 23h noaptea, moarta de oboseala.

M-am culcat, de dimineata vroiam in fine sa ma apuc de treburile mele.

Dar domnul strutz, in intarziere (avea intai picnicul iar apoi un interviu de job), n-avea camasa calcata, ca aia calcata era- nu se stie cum !!- patata (ar fi trebuit sa deschid o ancheta asupra petei !).

Asadar m-am apucat sa scot masa de calcat, pe care mi-am scapat-o pe picior (absolut normal cand te grabesti!), i-am calcat camasa, i-am ambalat tarta (va pun si-o poza), i-am reamintit sa nu uite cumva tava ca e tava mea de cuptor si iese urat de tot daca o uita...si desigur sa nu-si puna sosuri pe el la picnic pentru ca urmeaza interviul. Valabil si pentru asezatul pe iarba si crapatul pantalonilor in cur.

In timp ce calcam el era pe un site de fotbal. Asta m-a facut sa reflectez la conditia de femeie maritata (sau aproape).

I-am zis ca ar fi bine sa o termine o data cu serbarile de sfarsit de an ca nu mai pot…zici ca am 3 copii acasa si eu de fapt n-am nici unul. Dar am strutz ! Face cat 3 copii ! Curand o sa-mi spuna sa-i fac si costum de Robin Hood pentru vreo petrecere deghizata la servici !

Strutztul e ca un fel de sef, daca ma vede ca ma odihnesc hop, imi gaseste o sarcina !
Te plictisesti ? Ia fa matale o placinta ! Cum, stai ? Pai ia uite, n-am camasa. Si tot asa…

In fine a plecat (Thank God for that!) m-am apucat de introdus lucruri in bagaj.

Dupa ce a fost totul gata am pus ceara la incalzit ca sa fiu sigura ca nu voi fi parosenie la aia pe insula acolo. Am reusit sa-mi pun ceara in par si sa-mi tai si parul…

Dupa asta m-am asezat in fine. Moment in care m-am intrebat daca bagasem penseta in bagaj. Pentru ca credeti-ma ca daca uit penseta, parul de pe corp va face in asa fel incat sa creasca intr-o noapte cat la altii in 30!!

De negasit penseta in trusa, nici la locul ei pe etajera. Asadar am scos totul in graba din bagaj (gandindu-ma ca, prevazatoare cum sunt, oi fi bagat-o chiar de la inceput !). Am zapacit fiecare lucrusor si am reusit sa creez la mine in salon o stare asemanatoare cu aceea de dinainte ca Universul sa fi fost creat, cand domnea haosul. Cand decisesem sa ma duc la farmacie sa-mi iau alta, am gasit-o ascunsa intr-o pereche de bikini roz (sunt sigura ca si-a ales special culoarea!!)

Asadar am rearanjat tot, cu mult mai putin ordonat decat sperasem…

Cand sa inchid valiza, mi-am amintit ca am uitat paletele de badminton si celelalte jocuri…nu mai era loc. Asadar le vom lua intr-o punga de doi lei.

Sunteti probabil curiosi sa stiti cum si-a facut strutztul bagajul.

Ei bine, la barbati e mult mai simplu, deja ca au 3 izmene si 3 perechi de chiloti si eventual cateva tricouri. Pentru strutz cel mai dramatic ar fi sa-si uite gelul de par, in rest totul se poate reachizitiona la fata locului.

Inainte sa se apuce de orice, intai a ras de mine pentru ca valiza mea arata ca o bomba, apoi mi-a suierat printre dinti : « Watch and learn cum se face o valiza ! »

A inceput prin a sparge sticla de parfum pe care i-o oferisem la Craciunul trecut. Asta era un pre-view al imachetatului, doar cat sa-mi arate ce lucruri marete se pot face DUPA asta.

Impachetatul la el s-a terminat insa mai repede decat ma asteptam, pentru ca a constatat ca toate lucrurile de vacanta sunt la ma-sa. Asa ca valiza lui e goala (mai putin proviziile de Immodium, din care avem 3 cutii ca nu se stie ce vremuri cacacioase or fi la aia pe insula). Valiza lui urmeaza sa fie umpluta mai incolo, pute a parfum in toata casa iar noi suntem in intarziere.

Tchuss, va mai scriu dupa 15 septembrie cand ma intorc!! Sper sa va fie dor de mine !

1. Mai, is de coma barbatii astia!
    Ma uit la Strutz... cum s-a imbracat el de frumos, ca un papusel, lasand la urma sosetele. Numai bine cat sa-l taie cureaua la burta cand se apleaca sa faca si lucrurl asta. =))