luni, 5 decembrie 2011

Atentie! Vine Craciunul!!

Iubesc Craciunul. Pentru mine, din pacate fiinta nereligioasa, sarbatoarea asta e o recreare a universului pierdut al copilariei.
Colindele, ambianta aia magica, impachetatul cadourilor in ajun, bradul, nu cred ca exista ceva care imi bucura mai mult sufletul in timpul anului. Nu, nici macar urlatul in bikini pe malul marii ‘Hai ba-n apa ca e buuuunnnnaaa!!’
De cativa ani incoace exista totusi cateva elemente care imi polueaza bucuria: de exemplu valurile de oameni din oras care incep sa se verse cam de pe 1 decembrie. Sambata erau politisti care dirijau traficul pietonal, atat de multa lume era in Paris la cumparaturi. Asta pentru ca desigur ‘n-are lumea bani’ si ‘e criza iubito’…
De ce trebuie sa ne agitam atat ca sa cumparam trei rahati ?! Chiar e nevoie sa ne-apucam sa cumparam cei trei rahati din luna iulie ?
Saptamana trecuta am fost pe la o prietena frantuzoaica la ceai (nu cumva sa te invite la vreo masa ca costa, la ceai ca e mai ‘chic’. Gen.). Si ne-am apucat sa discutam despre cadouri. Sa va spun ce cadou au de gand (ea cu sotul) sa le faca socrilor (parintilor lui). O lopatica de tarta. Si la acest cadou nemaipomenit va contribui si sora lui. Deci 3 oameni pe o lopatica, pentru AMBII socrii, din partea a trei oameni care castiga in medie cam 80 000 €/ an fiecare…
Nici nu stiam daca e de ras sau de plans. Probabil asa se construiesc averile.
Eu care credeam ca cei mai prosti daruitori sunt cei care aduc manusi la toata lumea (pronuntat ‘mînusi’). Dar m-as simti mult mai putin ofensata de manusi decat de lopatica de tarta (care ma obliga sa fac si tarte ! Iar pe amaratul de socru sa la inghita !!)
In fiecare an am dilema cadourilor si mereu trec in revista aceleasi articole : ‘o carte…’ (mai are una…plus, cine dreacu mai citeste azi cu kindle, internet si temebelizor pana si-n WC ?)...Sau ’un parfum’ (pff, o sa zica ca l-am luat de la chinezi si ca e contrafacut),  atunci ‘o esarfa’ ( o sa zica ca le-aveam prin casa…). Foarte neproductiva auto-contra-argumentarea asta.
Eu zic ca cele mai bune si originale cadouri ar fi : la domni o prostituata sau o pereche de indispensabili (cu frigul si criza de-afara ambele cadouri merg la sigur plus elibereaza sotiile in perioada asta incarcata!) iar pentru doamne un masaj sau o femeie de menaj platita pe-un an.
A, uitasem : aceeasi prietena de mai sus imi spunea ca pentru copiii din familia ei cumparase jucarii si hainute la mana a doua (‘pentru ca intelegi, altfel dam faliment dupa Craciunul asta !!’). E bine ca mi-a spus sa nu cumva sa o invit la vreun viitor botez sau aniversare de copil.
Mai e o chestie care ma oboseste la Craciun : sms-urile alea lipsite de substanta si umflate cu vrajeala : ‘ fie ca lumina din suflet sa va lumineze calea’…(in caz ca sunt mort de beat…’bai, cazusem in santz dar bine dreacu c-aveam lumina din suflet ca am vazut si m-am ridicat’)….blablablaaaaaaa…ce lumina, cand oamenii sunt la supermarket 24/24 si se umfla de caltabos?...Pai unde mai e bre  loc in ei de lumina cu atata carnat umplut ?!?! Si apa minerala amestecata cu vin ?
Eu as prefera un sms gen ‘Sa te ia dracu la Craciunul asta !’ dar spus din inima…
O sa-l citez pe domnul Tudor Chirila la final : ‘Fie ca goana dupa cadouri sa nu va aduca in situatia extrema de a uita cum sa le daruiti’.



Gata, inchei aici si ma duc sa caut niste coliere din zirconiu pentru matusi !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu